Onze parels

Voorleeshond Marley op school

Wij hechten veel waarde aan goed leren lezen en geloven dat dit het beste gaat als kinderen er plezier in hebben.
Hardop lezen is vooral in het begin belangrijk om vooruitgang te boeken, maar voor kinderen die moeite hebben met lezen, kan dit vaak spannend zijn als anderen meeluisteren.

Voorlezen aan een hond is voor veel kinderen minder spannend dan hardop lezen voor de hele klas.

Marley luistert geduldig naar alle mooie verhalen en helpt zo kinderen met meer zelfvertrouwen en plezier te leren lezen.



We zijn een KiVa-school! Wat houdt dat in?

Als KiVaschool creëren we een sfeer van sociale en psychische veiligheid, respect en vertrouwen.

  • Iedereen mag zichzelf zijn.
  • Iedereen is uniek, wij accepteren verschillen.
  • Ieder kind heeft recht op een fijne schooltijd en een zorgeloze ontwikkeling.
  • Wij zorgen met elkaar voor een fijne sfeer.
  • Wij geloven in de kracht van de groep. Als er toch gepest wordt, lossen we dit in de groep op.
  • We werken samen - leraren, ouders en leerlingen - om pesten te voorkomen.



Ieder kind uniek, ieder zijn eigen talent!

Ieder kind is uniek, en het is onze taak als professionals om ervoor te zorgen dat ieder kind zijn eigen talent kan gaan ontdekken en ontwikkelen. Sommige kinderen leren beter met hun hoofd, anderen met hun handen of door middel van creativiteit. Het mooie hiervan is dat alle soorten vaardigheden van waarden zijn in onze maatschappij. Daarom laten we kinderen bewust kennismaken met diverse vaardigheden, ook op creatief vlak.

In ons atelier kunnen kinderen volop timmeren, knutselen en schilderen. Hier worden prachtige creatieve werkjes gemaakt door de verschillende groepen. De kinderen krijgen volop de ruimte om hun creativiteit te verkennen en hun talenten verder te ontwikkelen.

Open Podium

Een aantal keer per jaar hebben wij een open podium. Alle groepen laten dan hun talenten zien aan ouders, grootouders of andere belangstellenden.

Kinderen vertellen verhalen, dragen zelfbedachte gedichten voor, laten hun danskunsten zien of zingen een lied. 

We zien ons publiek nog steeds groeien...
Wat wij er zo mooi aan vinden is dat kinderen van elkaar ook de talenten gaan zien en zo waardering krijgen voor elkaar.

Sterke instructies via het EDI-model

We werken op onze school veelal met het ‘expliciete directe instructiemodel’. Een EDI-les is als volgt opgebouwd:

  • Lesdoel.
  • Activeren van voorkennis.
  • Onderwijzen van het concept.
  • Onderwijzen van de vaardigheid.
  • Belang van de les.
  • Begeleide inoefening.
  • Lesafsluiting.
  • Zelfstandige verwerking.
  • Verlengde instructie.

Out-of-the-box

Voor cognitief getalenteerde kinderen bieden wij out-of-the-box aan. Hier leren zij (nieuwe) onderwerpen helemaal uit te diepen.
Er wordt gewerkt in modules van 8 weken. Tijdens elke module staat een groot thema centraal, waarover de kinderen zelf meebeslissen.

Je kunt daarbij denken aan de Griekse mythologie, de Tweede Wereldoorlog, het sterrenstelsel en nog veel meer!
Out-of-the-box vindt plaats op een van onze andere SRKOH-scholen: De Springplank.